Rekrutacja przedstawicieli sektora pozarządowego do komisji konkursowej oceniającej projekty dotyczące problemów alkoholowych i narkotykowych w Gminie Miejskiej Jarosław na rok 2025
Zgodnie z postanowieniami art. 15 ust. 2a i 2d ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, datowanej na 24 kwietnia 2003 roku (Dz.U.2024.1491 t.j.), rozpoczyna się proces rekrutacji przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w komisji konkursowej. Komisja ta ma na celu ocenę propozycji działań publicznych, które mają być realizowane przez Gminę Miejską Jarosław w 2025 roku, a które dotyczą profilaktyki, rozwiązywania problemów alkoholowych oraz walki z narkomanią.
Osoby wybrane w procesie rekrutacji będą pełniły rolę przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów określonych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 roku, podczas prac komisji konkursowej.
Organizacje pozarządowe oraz inne podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie mają prawo zgłaszać kandydatów do udziału w komisji konkursowej. Niemniej jednak, osoby zgłaszane przez te organizacje nie mogą brać udziału w konkursie z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz zwalczania narkomanii.
W sytuacji, gdy liczba zgłoszeń przekroczy liczbę miejsc w komisji konkursowej określoną w Programie współpracy Gminy Miejskiej Jarosław z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami na rok 2025, ostateczna selekcja członków komisji konkursowej zostanie dokonana poprzez losowanie. Losowanie to odbędzie się w Wydziale Oświaty i Sportu Urzędu Miasta Jarosławia.